torsdag, april 30, 2009

After Work II + valborg

Jag och arbetskamrat P drog igår ut på mini-after work och vi hade jättetrevligt ihop. Vi satt på en uteservering och ölade. Jag och sambon är inbjudna på grillning hemma hos henne och hennes man längre fram, ser fram emot det!

Ölandet ledde till att jag var litet småseg idag, vissa stunder fastnade jag medan någon annan pratade och bara tänkte på annat. Jag tänkte inte på viktiga saker, bara vad jag skulle göra sen, allt som skulle åtgärdas. Massorrr att göra. Var så virrig så jag höll på missa ett bokat möte, men blev påmind i sista sekund.

Idag myllrar hela Lund av glada och fulla studenter, och Malmö är också fullt av folk som bilar in för att vara med på valborgsfirandet. Jag gick hem halv tre (kortare dag pga valborg), och hamnade på en buss med nästan tre miljooner fulla studenter. Blev något nostalgisk...

Tydligen så är ett av de största problemen på valborg nedskräpningen, och nu talar jag inte vanlig nedskräpning. Studenter bär ut soffor och bord i stadsparken och sitter där hela kvällen, sen brukar de bara lämna möblerna... Detta har gjort att kommunen nu blivit desperata och har ställt ut containrar vid kanterna av parken. Det fick mig att tänka på våra arga sopgubbar på Vänorts (Luleå campus) när folk inte ides ta sina gamla möbler till tippen utan la dem i soprummet... Studenter är sig lika över allt.

Nu är jag ledig i tre dagar. Det ska bli Wolverine, möjligtvis också fiske. Och mest läsning.
/F over and out

Inga kommentarer: