lördag, april 04, 2009

Påskförberedelser

Vaknade 06.20 efter att ha sovit gott i åtta timmar (har litet underlig dygnsrytm pga pendlingen). Då jag fortfarande hade ett par timmar innan resten av världen vaknade så passade jag på att diska (jättemycket) och städa. Sedan hade blev jag plötsligt trött av att springa runt så jag lade mig för att sova litet till. Blev väckt 45 min senare till frukost och Trollspejeln (danskt program om nya film och spelpremiärer), därefter slöade jag resten av förmiddagen framför teven. När klockan var tolv beslutade jag mig för att köpa blommorna för balkongen, så jag gick iväg och kom hem flera timmar senare. Då hade jag hunnit med att köpa:

  • Två påskliljor
  • Två förgätmigej
  • Två murgrönor
  • Två penséer
  • En blåöga
Samt att jag hunnit med att sitta i solen jättelänge och äta mjukglass (mmmmm). Det var en helt underbar eftermiddag! Resten av dagen har jag spenderat med att städa balkongen, plantera blommor, möblera runt, bära ned vintersaker och annat bråte till förvaring och slänga skräp. Nu är balkongen jättevacker och katterna har fått en egen liten oas att leka på (som de älskar).

Jo, hann även kika på nya Joss Whedon-serien Dollhouse. Efter ett avsnitt är jag rätt så skeptisk men jag har hört att den blir bättre så jag ska fortsätta å kika ett tag till... Nu är jag helt slut och tänkte faktiskt skämma bort mig själv med en natts god sömn.

Nattinatt på er alla!

2 kommentarer:

Martina sa...

Avsnitt sex är den stora vändpunkten i serien, så ge den fram tills dess iallafall...

Fia sa...

Jo det ska jag göra.