onsdag, april 22, 2009

En katt med utsikt

Vi har (som ni kanske vet) köpt nya sängar. Vi tänker slänga bort min gamla resårmadrass, men eftersom den är för stor för bilen så skall den styckas sönder först, därför står den i hallen på högkant lutad mot väggen. Det är ingen risk för att den ska falla ned, däremot är det risk för att den gror fast där eftersom att den stått där så länge nu... Faktum är att den till och med börjat ses på som inredning, i alla fall av katterna. När jag kom hem idag och tittade uppåt fastnade blicken på en svans som stack ut från toppen av sängen. Där låg Aska och sov, 10 cm under taket.

Tyvärr saknar jag bilder, så chockad var jag! Hur sjuttsingen tog katten sig upp dit!? Hon måste ha klättrat för ribborna, eller kanske på sidan? Scaaary!

När ska jag sluta förvånas av allt kattorna gör?

5 kommentarer:

Minellie sa...

Du kan få låna bilder av mig ;) Har flera stycken på mina småttingar ovanpå den sängbotten som stod en dryg månad i vår hall.

De var lätt besvikna när denna i deras ögon utmärkta viloplats plötsligt försvann... De har nu hittat bokhyllorna istället, högst upp ligger de o spanar över sina jaktmarker

Fia sa...

Det är något speciellt med katter och höga utkiksplatser... =)

Arina sa...

Jag hittade katten på hatthyllan en gång. Hon hade förmodligen tagit sig upp via ett skåp som stod bredvid, men det var också mycket högt.

Fia sa...

Å hur reagerade du då? ;)

Arina sa...

Jag tror att jag skrattade förvånat. Jag hade letat efter henne en bra stund, tyckte det var konstigt att jag inte hittade henne i min lilla etta.