lördag, februari 28, 2009

Ett år i Skåne

Nu har jag bott i Skåne i ett helt år. Det känns som om det var igår vi bilade ned, men ändå inte för det har ju hänt rätt så mycket. Jag har jobbat på två olika ställen, varit utomlands, varit hemmahemma, fått en lägenhet och renoverat två rum, fått mitt första riktiga jobb... Det har inte gått så snabbt eller så smidigt som jag önskat men samtidigt är jag nog inte alltid helt realistisk i mina mål. Idag, ett år efter flytten ned, har jag t ex äntligen kunnat köpa min egen dator.

That's right you guys - Fia's back!

Jag har kännt mig underligt avskuren från verkligheten utan egen dator men samtidigt har det nog varit nyttigt för mig. Tidigare var jag praktiskt taget beroende av internet, timmar kunde försvinna utan att jag reste mig och sen undrade jag vart dagen hade tagit vägen. Nu har jag märkt hur mycket annat man hinner med när man inte sitter framför datorn jämt och ständigt. Jag har läst hur mycket böcker som helst, skrivit, pysslat, tittat på filmer. Nu gäller det att bibehålla denna inställning så jag inte trillar ned i träsket igen...

Nåja, ni lär väl märka det isåfall!
/F

2 kommentarer:

Arina sa...

Gratulerar!

Fia sa...

Tackar ödmjukast. =)