söndag, februari 15, 2009

Sunday bloody sunday...

Idag gjorde Fia kycklingsallad som höll på att få ett stycke pekfingertopp i sig med. Höll i en avocado och skulle dela den då jag slant med kniven och vipps sprutade det blod över hela bänken. Förskräckt ropar jag på sambon som kommer och hjälper mig med papper och säger åt mig att hålla det högt och trycka. Sen kommer smärtan, sån där svidande, dunkande smärta. Men inga tårar - Fia stolt.

Det blev ett skärsår som var några millimeter djupt och en centimeter långt på sidan om pekfingertoppen precis i linje med nagelbandet - men inte på det som tur var! Behövs inte sy eller något, men det var förskräckligt så mycket blod som kan komma ur ett finger!

(Obs! Ingen kycklingsallad blev skadad under händelsen! Obs!)

Nu ikväll har jag sett Wall-E. Tänkte recensera den på filmbloggen men det hade redan Martina gjort så det känns litet överflödigt att göra det igen. Har även hyrt 3:10 to Yuma och the Bank job med Jason Statham (har du sett den än Martina?). Nu ska jag lägga mig å läsa en bok innan det är dags å göra iordning sig för morgondagen då det är dags å åka till jobbet igen.

F over and out

3 kommentarer:

Martina sa...

The Bank Job har jag både sett och recenserat på filmbloggen. =)

Anonym sa...

Jag har också haft en avokadorelaterad fingerolycka. Skulle lite snitsigt använda kniven till att plocka ut kärnan, men istället för att smälla in eggen i kärnan smällde jag in eggen i fingret. Du har rätt, fasiken vad blod det kan komma från ett finger.

Fia sa...

Martina: Jag borde ha förstått det! ;)

Hanna: De är förrädiska dessa avocados. Konstigt nog var jag inte speciellt sugen på avocado efter detta.