söndag, mars 01, 2009

Pain in the neck

Ja, bokstavligt talat alltså.

När jag vaknade i lördags hade jag fått nackspärr. Inte så där fasligt allvarligt eftersom jag kunde vrida huvudet, men det gjorde rätt så ont om jag vred det åt höger i vissa vinklar. Så jag gjorde helt enkelt inte det, och lät det vara. Idag när jag vaknade hade det förvärrats. Nu gör det ont om jag vrider huvudet åt vänster med. Vilket gör att jag är rätt så begränsad i mina rörelser.

Skälet till min nackspärr har antagligen att göra med hur jag sover, dvs tajt och något lutande mot mitten eftersom sängen är så mjuk och min sambo så tung. På den sista tiden har jag märkt att jag fått allt mindre sovyta också. Det känns som om det är dags att köpa ny säng, så det måste nog bli nästa månads stora inköp. Vi har redan varit å scoutat efter detta på Ikea (bland annat) och hittat ett par 80:s som vi vill slå ihop till en 160:s med kontinentalmadrass etc. Nu är det bara vänta på att ekonomin tillåter...

Det känns dock litet frustrerande att behöva vänta och köpa allt bit för bit. Februari, dator. Mars, säng. April, byrå och skrivbord. Man kan ju tycka att nu när jag tjänar pengar så borde jag ha råd att spendera litet. Men nu har jag börjat spara för framtiden och det är något som inte heller kan skjutas upp. Så jag unnar mig litet och sparar litet. Usch vad det är jobbigt att vara duktig!
/F over and out

Inga kommentarer: