söndag, mars 29, 2009

SciFimässa, Bläckhjärta och Earh Hour


Gårdagen bjöd på många intressanta händelser. Jag har varit på SciFimässan i Västra Hamn där jag spanade Edward Furlong från Terminator 2, Christopher Judge från Stargate SG-1 samt Anthony Daniels (C-3PO). Jag gick runt och frodades bland alla liksinnade nördar, svarade på frågor i en Star Trek tävling (fast de verkade inte tro på att jag faktiskt var en Trekkie och trodde först jag var ute efter godis..!), köpte en Bobbing Head-Yoda, mötte den längsta mannen jag någonsin sett (minst 2,30), och så tävlade jag om en visning av nyaste Star Trek filmen.



Efter SciFimässan drog vi till hamndockan och satt och myste medan vi fikade, sen drog vi in till stan för att se Bläckhjärta. Jag vann nämligen biobiljetter till det för ett litet tag sedan på fantasysajten Catahya (som jag också blivit skribent på), så det var gratis och mycket trevligt. Filmen skall recenseras både på Cineastbloggen och Catahyas hemsida (länkar när det skett).
Efter bion blev det våfflor och glass, och sedan hem i tid till Earth Hour. Jag köpte bullar och varm choklad och så begav vi oss till den högsta punkten i Trelleborg där vi såg på medan de släckte sina lampor i staden. Det var mycket mysigt!
Allt som allt var det en mycket trevlig dag full av roliga händelser, när jag senare var hemma somnade jag runt halv elva av utmattning (tragiskt men sant, jag har blivit sån kvällstrött människa!) vilket resulterade i att jag vaknade kvart i åtta denna morgon. Fast tur för mig, klockan var ju egentligen kvart i nio så det var inte så fasligt tidigt för att vara helg!

Inga kommentarer: