lördag, mars 14, 2009

Star Trek i blodet

Min far ringde mig häromdagen och berättade att han skaffat en ny kanal för 10 kronor - Sci fi kanalen. Vi pratade litet om Voyager och Andromeda och han berättade litet om skeppet Slipstream. Man kan inte bli annat än stolt över att ha en far med en så bra smak på teve!

But come to think about it... jag började läsa Eddings Belgariaden för att pappa lånat hem serien. Och jag började se på Star Trek The Next Generation för att... tja, det var helt enkelt alltid på när jag var hemma. Var det inte bröderna som såg det så var det pappa. Till och med min kära mor såg det då och då. Min ena bror kallas ibland Mr Data för att han är så "datoriserad" (eller databeroende). Jag vet inte vad som kom först här, hönan eller ägget. Antingen tycker jag om sci fi och fantasy för att jag blev matad med det i tidig ålder av farsan och bröder därmed och utvecklade denna exellenta smak, eller så såg farsan det för att hans barn såg det, men sant är dock att familjen har bra smak!

Live long and prosper,
Fia out.

2 kommentarer:

Arina sa...

Det var min mamma som gav mig intresset för sf.

Fia sa...

Se där, det är fler som har det i blodet ;)