söndag, mars 08, 2009

Ryggproblem

Idag vaknade jag med lätt ryggvärk. Hade litet problem med att böja mig och behövde hålla ryggen relativt rak. När jag bar ner ett par hyllor och ett litet lätt dataskrivbord i källaren kände jag hur illa det egentligen var. Grejerna var inte tunga men dock litet krångliga att bära, så det gjorde skitont. Jag försökte böja knäna och höll ryggen rak, men det hjälpte inte... Jag var tvungen be om hjälp för att lyfta på plats mitt nya provisoriska skrivbord, men min hjälp har också ont i ryggen (på exakt samma sätt) så vi klarade knappt av det (stackars oss, vad?)...

Jag har därför tagit det mogna beslutet att skippa vidare rensning/dammsugning idag. Dammråttorna får leva ett par dagar till! Eventuellt tar jag mig till affärn för inhandlande av diverse onyttigheter, men det får bli litet senare efter middagen.

Vad ska jag göra resten av dagen då? Tja, har ett par böcker att läsa, en serie att se färdigt och massor av text som jag kan skriva ihop på min nya bärbara dator.

Inga kommentarer: