tisdag, mars 03, 2009

Frågor

Hur bor du: I en sunkig lägenhet med min sunkiga sambo.

Brukar du komma i tid: Ja, i alla fall om 'i tid' betyder 'något sent'.

Hur lång är du: I-behov-av-pall-lång.

Kan du laga mat: Ja, men det var en tråkig fråga så istället svarar jag wienerschnitzel.

Vad jobbar du med/pluggar du: Världens intressantaste och roligaste jobb som ger mig jättemycket och gör mig lycklig att vakna varje morgon.

Vad har du på dig just nu: Mina tråkiga jeans, min tråkiga tröja, mina tråkiga strumpor och... åter igen - wienerschnitzel.

Har du någon fobi: Ja. Otaliga.

Hade du en bra kväll igår: Öh... ja.

Vilket är ditt senaste inköp: Choklad.

Vilken är din favoritdryck på morgonen: Rödbetssoppa... det förväntade ni er inte va?

Var fick du dina senaste pengar ifrån: Fick och fick... jag stal från min pojkväns plånbok.

Har du sovit i din egen säng inatt: Om man kan kalla det en säng...

Vad hade du sönder senast: Min pojkväns humör. Jag bloggade.

Vem snackade du med senast: Katt-fan.

Varm favoritdricka: För det första, det heter dryck...

Favoritdricka när du är riktigt törstig: ... dricka är ett verb, inte ett substantiv (vem fan har skrivit de här frågorna?).

Alkoholhaltig favoritdricka: Men goddamn kvinna... Har du inte lärt dig något av de senaste frågorna...?

När gjorde du senast något riktigt dumt: Tre minuter sedan. Jag bloggade.

Saknar du någon just nu: Ja.

Vad ska man göra för att få dig irriterad: Ta bort min blogg.

Någon jag stör mig på: Han som försöker ta bort min blogg...

Intressen: Blogga, blogga, blogga... och läsa böcker... Nej föresten, blogga.

Senaste person du kramade: Mitt sista uns av sunt förnuft.

Senaste person du ringde: Johan. Pratade rätt länge, pengarna tog slut, hade inget vettigt att säga men kunde inte sluta prata ändå. Undrar om detta är ett bestående fenomen? Jag kanske borde söka hjälp. Kan det vara skadligt att prata så mycket i telefon som jag gör? Borde jag skaffa halebop-kort istället? Är halebop ett bra namn på ett kort? Det går ju inte ens att uttala ordentligt. Halebåpp. Hal-e-bope. Eeh. Halle-båpp. Låter konstigt. Man kanske inte borde fundera så mycket på det. Men jag tycker att de borde komma på ett bättre namn. Kanske något kortare. Vad sägs om HB? Eller är den förkortningen redan tagen? Undrar om Johan tycker att jag pratar för mycket. Ojfan, han är fortfarande kvar i luren... Klick.

Senaste person som ringde dig: Johan. Det fick han ångra.

Vad drack du senast: En dryck. Inte en dricka.

Vill du ha barn: Nej, men dom är ju så söta. Jo, kanske. Eller sen. Jag vet inte. Vad tror du?

Längtar du till din nästa födelsedag: När man fyller år får man presenter...

Har rakat dina ben någon gång: Jo, en gång.

Är du sugen på något nu: Choklad. "Nu" är överflödigt.

Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag: 0,75.

Använder du hudkräm: Nej.

Attraheras du av män med skägg: Nej men skägg attraheras av mig.

Micro-pop eller poppa själv: Poppa själv?

Brukar du baka: Bara om all annan choklad är slut.

Röstade du i det senaste valet: Nej jag har inte fyllt 19 än...

Är du nöjd med ditt liv som det är nu: Ja, jätte. För det mesta. Kanske. Ibland. På fredagar. Och återigen, wienerschnitzel.

Vilken låt lyssnade du senast på: Joelbitar. Sambon satt och nynnade.

Har någon annan sovit i din säng inatt: Öh, ja.

Vad tycker du är äckligt: Tandläkare med håriga knogar.

Har du pengar på mobilen: Fråga Johan.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara svar på ibland märkliga frågor. Jag är också ett choklad- och telefonfreak.

Anonym sa...

HAHA! Så jäkla roligt! Fy vad jag skrattade till "En dryck, inte en dricka". :D Det här var pricken över i:et idag!

Anonym sa...

Tack Fia för att du livade upp min dag med dina frågor på detta ganska korkade formulär. Men vad är din favoritDRYCK?

Arina sa...

Det var de bästa svaren jag någonsin läst på en sådan här fånig lista.

Chic Fatale sa...

Haha, svinbra svarat Feejay =)

Fia sa...

Hihihi... Det vet jag väl =)

Fia sa...

Ska sanningen fram så hade jag litet hjälp. Har faktiskt en gästbloggare, och inte vilken som helst utan f.d. Långhårigt Drägg. Vi hade mycket roligt under tiden vi satt å skrev...

Anders: If you must know... Jul/påskmust.