måndag, mars 23, 2009

Hemhem borta

Detta blir mitt 666:e inlägg...

Jag har just fått reda på att mina föräldrar har fått sitt hus sålt. De planerar att flytta ihop med min mormor i min mammas föräldrahem som är ett mycket större hus i fristående läge bredvid en mysig kyrkogård. Det huset har ett otroligt nostalgiskt värde för min kära mor, så det känns jättekul att hon och pappa ska bo där. Det känns också jättekul för dem att de har fått huset sålt -trots att det är mitt familjehem -(till ett så bra pris) och till ett så trevligt par. De är skottar som ska köpa det, mind you, och ni vet väl vad jag tycker om skottar? Föräldrarna passade på att nämna att jag ska till Skottland i sommar. Man kanske kan hoppas på att få litet kontakter därigenom? ;)

Visst är det litet sorgligt att se mitt kära familjehem falla i någon annans ägo men om jag åker hem tror jag nog jag kommer trivas minst lika bra hos mormor. Och det ska bli kul å se hur de tänker göra om mormors hus efter mammas vision. Jag hoppas också att de blir bra bekanta med skottarna (det är ju trots allt en liten by) så jag kan åka och hälsa på dem och se vad de gjort av mitt gamla hem.

/F over and out

6 kommentarer:

Martina sa...

Apropå ingenting: vad tycker Tommy om för sorts godis?

Fia sa...

Hmmmm, lion, choklad i allmänhet, inte lakrits... Tommy säger "Laalaa gooodast!" =)

Anonym sa...

Det är en lite märklig känsla när föräldrar flyttar från det ställe där man växt upp. Jag har ingen relation till lägenheten mina föräldrar bor i nu (förutom att jag är kompis med deras hyresvärd men det är en annan historia) så känslan av att komma "hem" finns inte på samma sätt. Nu handlar "hem" mer om tryggheten hos mamma och pappa som personer.

Hoppas allt med husförsäljningen blir kanonbra och att du får knyta många Skottlands-kontakter. Vad ska du göra i Skottland föresten?

Fia sa...

Jag ska åka på semester i sommar med sambon och company. Har alltid velat se skottland, skotska slott, mysa på puben å sånt där. Känner mig litet skotsk inuti =)

Anonym sa...

Vad roligt att du kommer iväg!!

Fia sa...

Well, resan är inte bokad än men vi har bokat den i våra huvuden...