torsdag, mars 26, 2009

Som man bäddar får man ligga

Hands.. shaking...can't lift... arms...

Har varit på ikea och införskaffat:

1 st 80 cm IKEA SANDAL resårbotten
1 st 80 cm IKEA SVANHOLM resårbotten
1 st 160 cm IKEA TUVEBO bäddmadrass
2 st 160's dra-på-lakan
1 st tulpanvas
2 förp. stålben
1 förpackning sänglåsare
1 förpackning skarv-utfyllnad

Det blev med andra ord ett ton med varor som skulle in i en alldeles för liten skåpbil som bands igen i bakdörrarna. Sedan skulle varorna fraktas 4 mil, bäras till lägenheten i störtregn (vilket gjorde att plasten om bottnarna och bäddmadrassen blev genomblöta och hala) sen skulle de upp för två för små trappor, vilket var praktiskt taget omöjligt eftersom det inte gick att få grepp om dem, sedan lämnade sambon mig och åkte tillbaka med skåpbilen. Jag som fortfarande var uppe i varv började det tunga jobbet av att få ut allt ur plasten (svårare än jag trodde), skruva på benen, skruva ihop allt och på något sätt lyckades jag få sängen sovbar.... fråga mig inte hur. Men nu, damer och herrar, kan jag med sanning lova er att jag inte har en enda droppe energi kvar. Inte ens till att blogga vidare, så nu säger jag godnatt!

Ps: bilder kommer senare!
/F over and out

2 kommentarer:

Karin sa...

Vi köpte en 160cm bredresårbotten på IKEA i januari. Behöver jag säga att det var jobbigt att släpa upp den till 3e våningen? Hoppas du är nöjd med ert IKEA-besök.

Fia sa...

Jag är inte helt nöjd men det orkar jag inte skriva om just nu för mina armar skakar fortfarande...