fredag, mars 06, 2009

Oh The Horror! Oh The Fasan!

They're hairy. They come in great numbers. They are annoying. AND THEY ARE BACK...

Vad talar jag om? Jo, spindlarna förstås... I samband med att den allt för korta vintern tinade bort och det började blåsa vårvindar så kröp de ur sina hålor och började hänga utanför fönstrena igen. Jag försöker desperat att muta sambon så han tvättar fönstrena denna vår, för jag klarar verkligen INTE av dem. När vi förra sommaren plockade ut fönstret i vardagsrummet för att slipa fönsterkarmen kunde vi räkna upp till 20 spindlar i alla vinklar å vrår av karmen. Det var viiiidrigt!

Några andra djur - som är litet roligare - och som återkommit denna vår är fasanerna. Nu är det åter igen dags för Fasan-leken, som går ut på att spana ut genom bilfönstret och utbrista "FASAN!!!" varje gång man ser denna lilla krabat. Flest fasan-utrop vinner...

Nej vi har inte alls litet å göra här i Skåne. Varför tror ni det?
/F out

5 kommentarer:

Minellie sa...

Fasaner har jag inte sett nåra i Lkpg, inte så mycket spindlar heller... Spindlarna jagar och äter mina kissar upp så dem hinenr jag aldrig se och vem som jagar bort fasanerna vet jag inte =)

Kan du inte träna dina kissar att skrämma iväg spindlar o andra småkryp du inte vill se? Verkar lättare än att träna sambo att tvätta fönster ;)

Fia sa...

Believe me, I've tried! Spindlarna här nere är bara så stora så katterna är skitskraja för dem... det bådar inte gott för mig det. ;)

Arina sa...

Spindlar, dessa förhatliga varelser. Min sambo envisas med att släppa ut dem när jag ber honom ta hand om de. "men de kommer ju in igen", skriker jag förtvivlat. Jag är så rädd för dem att jag inte ens kan slå ihjäl dem själv.

Jag ville absolut inte att katterna skulle äta upp spindlarna eftersom det var som om katterna blev förorenade. Knäppt men sant.

Fia sa...

Det är litet knasigt, men jag kan förstå det eftersom jag är orolig att spindeln ska krypa levande ur deras mun och in i pälsen.. och då vet man aldrig var den hamnar. Dessa sneaky little bastards...

Arina sa...

Precis så. Samma med dammsugaren, jag kan inte riktigt lita på att de dör.