tisdag, mars 17, 2009

Påskpynt

Nu har jag laddat upp med påskpynt, allt som saknas är påuuskguudes å leide reis (påskgodis och påskris, fast på skåååuunskah). Jag har köpt fjädrar till förbannelse, äggmålarset och ett svart påskägg.

Nu är det bara så att jag har litet funderingar om påskris. Ska det ha kommit knoppar på riset eller? För jag har trott att man ska skaffa det före det kommer knoppar, men nu hör jag annorlunda från andra källor. Please enlighten me, if you will.

Nu kanske ni undrar varför jag gör detta nu när påsken är så långt bort? Jo, för att jag har märkt en sak när det gäller Fia The Great. Om det skall planeras något så skall det göras i god tid för att det skall bli av. Annars blir det sista minuten stress och då blir Fia olycklig. Sen är nog planeringen litet av det roliga också. Jag funderar var i h-vete jag skall stoppa detta reis för att inte frökarna Fluffeduff och Kisseboll skall riva ned det. Sen tänker jag - äh, what the heck... de måste ju också få ha en rolig påsk, eller hur?

5 kommentarer:

Karin sa...

Jag tycker att det är fint när påskriset slår ut lite. Vad gäller påskpynt i riset föreslår jag lösgodis. Köp en påse godis, använd nål och tråd och häng sedan upp godiset i riset. När påsken är slut äter man upp godiset!

Minellie sa...

Jag gillar Karing idé om pyntet, men utslaget påskris/knoppar ska det defenitivt inte vara. Då blir min näsa allergisk och ögonen kliar! Det går INTE för sig, SÅ det så!!!

Martina sa...

Tack för paketet, en av de små chokladkakorna är redan slut. ;)

Men du kan ju inte skicka ett paket med presenter som jag inte får öppna på nästan två veckor! =)

Fia sa...

Karin och Liza: Tack för tipsen! Nu ska jag genast ut å jaga påskris!

Martina: He He He, jag kanske jäklades med dig litet med mening? ;) Nej helt seriöst så var det meningen att du skulle äta dem nu, annars kanske de smälter... Om du inte vill spara dem och lägga dem i kylen.

Karin sa...

Tja, jag är ju inte allergisk så jag bryr mig ju inte om pollen, jag tycker det är fint med påsken, att påminnas om att grönskan kommer snart.