torsdag, november 27, 2008

Tänd ett hus...

och låt det brinna... (brukar min far sjunga.. nämnas bör kanske att han är brandman med en konstig humor ;)

Nu när julens högtid närmar sig börjar folk förbereda sig, pyssla och pynta och planera julfika och klappar. Själv är julen så väldigt långt borta just nu i mitt huvud och detta beror på att en annan stor händelse som händer nu på måndag morgon: Jag åker bort på en veckas solsemester! (Till Gran Canaria... igen.) Jag blir borta ända till den 8:e december, så jag hinner i princip inte fixa iordning varken julpynt eller adventsfika. Först och främst måste jag sno litet tvätttider av någon för att tvätta (är inne på sista paret trosor plus att jag måste fräscha upp sommarkläderna), sen måste jag städa lägenheten (dammråttorna har invaderat på riktigt denna gång) och sen är jag också boktomte till en tjej i bokbloggosfären, och eftersom jag kommer tillbaka så pass sent (vi ska skicka paketen senast den 10:e) så vill jag fixa så mycket som möjligt innan jag åker.

Det kommer bli en stressig helg, känner jag på mig...

/F out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läser att du har en massa att göra. Hoppas att allt hinns med och att Du får en riktig trevlig solsemester på Gran Canaria.
Du är utmanad eftersom jag gärna vill veta mer om Dig. När Du kommer tillbaka och när tiden så tillåter kan du ta itu med utmaningen, det är väl kul att ha lite nytt bloggande att se fram emot ;-)
http://annbookworm.wordpress.com/2008/11/28/oviktigt-vetande-om-mig/

Fia sa...

Absolut, denna utmaning ser jag fram emot jättemycket! (Kanske så mycket så jag gör den nu i helgen innan jag reser ;)