torsdag, november 06, 2008

Butterflies...

Det är dagens tema, det! Så här låter det i mitt huvud, fast i 160 km/h:

Måste... fixa iordning mig för intervjun, gå å ta ut pengar, åka till biblioteket, kopiera litet papper, sedan passa bussen som går 11.10 till Lund, medan jag är på bussen måste jag öva standardsvaren, sedan borde jag hitta ett fik att sitta ned å chilla på medan jag väntar på att få gå på intervjun. Kanske äta litet lunch också... Kanske borde ha med mig litet mackor som jag kan äta på bussen. Men tänk om jag spiller på kavajen...? Tänk om jag blir alldeles svettig av att sitta på bussen? Tänk om jag, när jag presenterar mig, spräcker kavajen och knappen flyger upp i intervjuarens öga? Tänk om mina hörapparater får slut batteri?? Tänk om det enda lunchstället jag hittar serverar vitlöksburgare och jag stinker så fruktansvärt på intervjun att jag får gå halvvägs igenom?

Är supernervös över att jag skall komma försent, fastän jag sett till att vara i Lund hela 40 min innan. Kommer nog fortsätta vara supernervös ända tills det gäller, det är så det brukar vara. Då jag går in tänker jag "nu gör jag mitt bästa" och så lämnar jag alla farhågor vid dörren. Men det här är så STORT, så viktigt. Skillnaden mellan ett bra jobb - ett uppnått mål - och att fortsätta jobba halvtid på Logica. Jag måste tro på mig själv, tro på min osvikliga charm och genuina fi-ighet.

Game on.

[Uppdatering:]
Det gick jättebra! Vi satte oss ned och började snacka, och när vi väl kom igång tyckte jag att det var så roligt att nervositeten bara försvann. Det var ju självklart sådana där frågor som man aldrig kunnat förbereda sig på, men jag tycker att jag svarade riktigt bra. De var riktigt uppsluppna och vi skrattade en del, så det känns som om vi verkligen klickade. Det som de berättade om jobbet verkade också JÄTTEINTRESSANT och jag vill verkligen ha jobbet nu... Verkligen verkligen. Jag har gett dem alla mina referenser och sitter å väntar spännt. I slutet av nästa vecka får jag reda på hur det blir. Det känns redan som om jag håller på att spricka av förväntan.... Tänk om jag faktiskt får det?

/F over and out

4 kommentarer:

Karin sa...

Lycka till!

Fia sa...

Tack tack! =)

Martina sa...

Klart du kommer få det!

Fia sa...

Nämen vad du är snäll, det är inte så jätteklart men jag hoppas verkligen! =)