söndag, november 16, 2008

Sunshine in the rain..

Så är det ute och så är det inne.

Jag är så sjuk, så sjuk. Och vet du vad det skamliga är? Jag tycker bara det är mysigt... Det är bara jag och katterna, sambon är i Linköping. Det betyder mys med katterna samt rejäl lässemester (när huvudet är klart nog för att förstå vad det är jag läser).

Igår somnade jag 21.00 då jag inte längre orkade hålla boken uppe. Då hade jag inte heller orkat göra mig någon middag, för jag hade fått 38 graders feber och superjobbig hosta. Vaknade halv ett på natten, underligt nog, piggare och läste till fyra, sen somnade jag och sov till tolv.

Min röst försvinner bitvis, mitt lukt- och smaksinne har försvunnit helt. Jag bara snorar och hostar och är matt... För det mesta orkar jag inte mer än ligga ned och vila, men snart måste jag rycka upp mig och gå ut och handla mjölk. Planen idag är att se färdigt SATC, läsa ut boken som jag håller på med och börja på en ny, samt göra blomkåls och broccoli-soppa. Sen får vi se hur mycket mer jag orkar...

Har pratat en del med mamma, pappa å mormor på telefonen. De skall skicka mig ett care package imorgon, förhoppningsvis har jag det på tisdag. Det skulle bestå av förkylningsgrejer samt en present i form av en polotröja... ser fram emot det jättemycket. Det bästa är att jag faktiskt haft planer på att köpa mig en ny polo så det passar mina planer perfekt.

Nu måste jag lägga mig ned litet...

Inga kommentarer: