lördag, januari 17, 2009

Med näsan i en bok

Helg igen! Vart har tiden tagit vägen?

På jobbet är jag fortfarande riktigt förvirrad, men det går åt rätt riktning. Gör en utbildning i förvaltningsrätt (den handlar mycket om handläggarens roll, sekretessen och språket på FK... riktigt intressant), och så varvar jag den med att sitta framför ärenden med en handledare och med möten med människor som har ersättningar. Det är så givande!

Just nu är alltså temat för mig "med näsan i en bok". Är det inte regelboken eller någon text i min utbildning så är det en bok på bussen (två timmars läsning om dagen). Hittils har jag hunnit läsa Stephenie Meyers tegelsten Breaking Dawn, nu läser jag Påven Johanna av Donna Woolfolk Cross (ett riktigt fynd!!).

Då jag kommit hem efter jobbet varje kväll har jag försökt finna tid för bloggning men det är riktigt svårt då jag inte har en egen dator. Istället har jag varit ute och gått, samt hyrt fem chickflicks... Men de skall få ett alldeles eget inlägg någon dag!

2 kommentarer:

Karin sa...

Fia, du måste ju skaffa en egen dator! Du måste ju få ha kontakt med världen :-)

Fia sa...

Ja då, jag inväntar bara lönen sen så skall jag shoppa en. =)