torsdag, januari 08, 2009

Andra dagen...

...på mitt nya jobb, och det har varit jätteroligt idag med! Har läst ännu mer papper, suttit med då mina handledare arbetat och även fått en egen användare med allt vad det innebär. Har spenderat slutet på dagen med att lära mig programmen och intranätet. Imorgon kommer det bli ännu mer fullt upp och kan bli första gången som jag hanterar ett ärende (även om mina handledare hjälper mig igenom det hela). Det känns nervigt! Det känns som om jag börjar få litet grepp om det, men samtidigt inser jag hur litet jag egentligen förstår.

Sen finns det så mycket andra grejer som en kontorsråtta behöver lära sig, bland annat:
  • Hur man ändrar höjd på sitt skrivbord
  • Hur man tar bort bakgrund i arbetsmobilen (Killen som hade den före mig har lagt en fotbollslogga som bakgrund!)
  • Hur man fixar lunchmeddelandet i mobilen
  • Hur man fixar en liten signatur i slutet av meddelandet i Outlook

Just nu inväntar jag också att personen vars kontor jag använder skall komma och tömma arbetsplatsen så jag kan börja pryda den med mina egna vackra saker. Borde ha någon liten figur som symboliserar något bra, typ Yoda eller Buddah, och en blomma och kanske en söt liten tavla (may be overdoing it). De sa åt mig att inte ha för storstilade planer då vi snart flyttar (i juni). Well, jag skall skippa att tapetsera och lägga nytt golv, det är helt enkelt inte värt det. Och balkongen får jag nog ändå inte bygglov för...

/F out

4 kommentarer:

Karin sa...

Fia, jag känner mig lugn nu när jag hört att du lärt dig viktiga saker på ditt nya jobb. Jag vet vem jag ska vända mig till när det gäller kontorsråttegrejer.

Minellie sa...

Bra att du har lärt dig det viktigaste!! O ang prydnader är det bra att ha hemtrevligt, om man känner sig bekväm och hemma tror jag att man gör ett bättre jobb! Yoda känns med du på nåt sätt, om du inte får tag i en liten spoc nånstans ;)

Fia sa...

Hehe, I got mad skillz..! (som i kattbilden, ni vet) Yoda är nog mer mig liza, du har så rätt. Next stop Scifistore!

Karin sa...

Tack, men grejen är att jag vill kunna känna på det innan jag köper det. *suck*