onsdag, januari 07, 2009

Första dagen...

...på mitt nya jobb. Och vad kan jag säga..? Jag älskar det!! Jag har jättetrevliga arbetskamrater, spännande och meningsfulla arbetsuppgifter, många bra förmåner som flextid och en timmes gym på arbetstid. Idag gick vi ut på stan efter lunch och de visade mig runt litet, de är så rara!

Den arbetsrelaterade informationen som jag fått idag har lyckats lägga sig till en enda gröt i mitt huvud, jag hoppas det smälter in under natten och blir mer tydligt... fast jag är egentligen positivt överraskad över hur mycket som jag faktiskt förstod (jag är nog smartare än jag tror!). Mina arbetskamrater har också förberett mig på att "om man vill ha ett lugnt och stilla jobb med tydligt inramade rutiner så är detta inte det rätta jobbet"... Varje dag ska man vara beredd på att det kan komma nya bud uppifrån, och det gör det hela litet krångligt men ändå stimulerande, liksom.

Hur har det gått att pendla då? Steg upp 06.20 i morse, gick iväg 06.45, klev jag på bussen till busstationen 06.55, 07.05 klev jag på bussen till Lund, 08.15 var jag i Lund. (Jag hade litet sovmorgon eftersom det var första dagen och de skulle ordna litet passerkort åt mig och sånt innan.) Imorgon skall jag åka bussen som går 06.35 till Lund. Detta var alltså antagligen den sista morgonen på länge jag stiger upp så sent som 06.20... det vill säga, om jag inte kan samåka, för det är tydligen en till tjej som bor i Trelleborg (fast hon var inte där idag).

Det huvudsakliga första intrycket är att jag är jättenöjd, jag känner att jag "platsar in". Nu får vi se vad som blir mitt andra intryck!
/F out

Inga kommentarer: