tisdag, juli 29, 2008

Usch.

Nu är det svinigt varmt. Och jag har skavsår från mina fina nya skor, så illa att jag måste gå i tofflor. Well, I shall overcome. På jobbet går det bra, har börjat ankomstregistrera den stora högen fakturor som inkommit under semestern, (har hunnit till 14 juli). Efter mitt pass satt jag och pratade en stund med Annika som jag jobbar med då Carina har semester, hon är också jättetrevlig. Alla är jättetrevliga. Önskar att jag kunde jobba kvar där, men men...

Om ungefär en vecka får jag reda på om jag får jobba för StudentConsulting i fem veckor (heltid), jag hoppas jag får det. Det skulle min ekonomi tycka om. Om inte annat har jag tre till jobbannonser som jag hoppas på, på tullverket, amnesty och för ett anonymt fondbolag via StudentKraft. Skall försöka få in litet fler, men det är svårt när bibblans datorer är så eftertraktade. Som tur är sitter inte många inne i värmen så dessa dagar lär jag ju ha mer tid... =)

På bokfronten har jag nyligen plöjt Tracy Chevaliers två mästerverk. Mycket förnöjsam läsning, om än litet korta böcker (har vant mig med 500-sidors böcker). Damen med enhörningen tyckte jag mer om än Flickan med pärlörhänget, men det är nog litet för att jag hela tiden hör Colin Firths röst när jag läser om konstnären i Pärlörhänget. (Detta trots att jag inte sett filmen!) Konstigt att till och med en trailer kan förstöra en bok... nåja, jag får lov att hyra filmen nån gång då jag har DVD...

Nu skall jag undersöka dagens jobbskörd.
/F over and out

2 kommentarer:

Chic Fatale sa...

Stackars Fias fossingar... =/

Fia sa...

Mmm stackars dem indeed.