onsdag, juli 23, 2008

Litet ur gängorna...

Har så gott som sträckläst Naomi Noviks "Hans majestäts drake" - wow så otroligt bra! Den är som en blandning mellan Jane Austen och Eragorn, och jag gillar ju båda så det är lyckat för mig. Tack för tipset Martina! =)

Har varit lite ute ur gängorna de senaste dagarna sen familjen norrland åkte. Nu måste jag ju fokusera på tråkiga saker som... söka jobb. Jag är inte speciellt hoppfull just nu, men jag kämpar på. Sökte ett jobb igår (det som jag nämnde tidigare). Idag har jag inte hittat något speciellt intressant, får väl ta igen det imorgon med att hitta två intressanta jobb... Jag vill egentligen göra massor andra roligare saker, som köpa en DVD-spelare och hyra massor med bra filmer, skriva på min bok (som faktiskt blivit riktigt försummad på sista tiden, även om den alltid är i mina tankar), shoppa något nytt plagg, etc etc. Men jag har inte råd.

Måste också skaffa internet. Det är inte speciellt kul att vara tvungen sitta på biblioteket och skriva jobbansökningar, dessutom får man bara ha en dator i 30 minuter så det funkar inte heller speciellt bra. Just nu saknar jag familjen och alla vännerna, speciellt martina, mia, nina (grattis i efterskott nina, glömde ju bort dig helt!)... gubbarna saknar jag faktiskt också. Undrar om någon saknar mig...

/F over and out

3 kommentarer:

Nina sa...

Tack :) Vi har också ganska dåligt med pengar nu så jag måste nog lägga mina födelsedagspengar på räkningar istället för att köpa alla onödiga saker jag vill ha.

Jag kan tänka mig att det är jobbigt att inte ha internet, det låter inte så kul att behöva sitta på biblioteket. Jag misstänker att det är en hel del personer som saknar dig iaf ;)

Fia sa...

Tack! Jag blev föresten jätteglad för kortet, jag var hemma hos diana i lördags och då fick jag det. Jag vet föresten hur det känns att lägga födelsedagspengarna på räkningar, it sucks men vad göra... Förhoppningsvis kommer bättre tider så småning om! =)

Chic Fatale sa...

Jag saknar då dig iaf =)