måndag, juli 14, 2008

Projekt Halla + arbetsintervju

Projekt Hallasvängen börjar se sitt slut. Nu är det bara kvar att måla gamla fönstret, måla garderober och hall. Men det får bli i en annan livstid (inte fönstret, det tar vi efter denna vecka). Vi har flyttat in allting utom skinnfåtöljen (min läsfåtölj) och akvarierna.

Idag har jag monterat ihop köksbord, städat balkongen (som såg ut som faen efter vi förvarat allt skräp där under tiden vi renoverade...), inrett balkongen, städat överskåpen till garderoberna och vikt ihop och placerat dit våra sänglinnen, täcken och badlakan. Sedan har jag börjat plocka ur lådorna, har placerat ut blomkrukorna i minihyllor på balkongen (vilket ska bli mitt planteringsområde), skruvat ihop lampor och kopplat ihop dem, packat över andra saker som skall till förrådet.... Jag har arbetat på som en liten tok och slutligen tog jag mig till biblioteket för att kolla upp detaljer inför en arbetsintervju som jag skall på imorgon (de massrekryterar "ungdomar" till något monotont administratörsuppdrag som sträcker sig över september, verkar rätt kasst men jag får ju ta vad som erbjuds). Efter intervjun skall jag hem och fortsatta packa upp grejer tills Familjen Norrland kommer, skall bli så kul å se dem alla igen! Jag hoppas bara jag inte grinar.. =)

/F over and out

1 kommentar:

Karin sa...

Tur att du har "semester" så att du slipper oroa dig för om busstrejken kommer till Skåne. Ha det bra! *kram*