onsdag, juli 30, 2008

Johanne Hildebrandt - Freja

Tillbaks från jobbet... Har idag ankomstregistrerat fakturor t.o.m. 21 juli, det tar tid detta! Synd också att jag bara får jobba mina 4 timmar per dag, skulle mycket hellre sitta heltid! Tiden bara flyger bort....

Nu har jag återupptagit Johanne Hildebrandts Sagan om Valhalla, som handlar om asatrons figurer i ett alternativt fornnordiskt Sverige med riktig magi. Boken Freja (den första) är riktigt bra, den innehåller historia, kärlek och en del "ruggedly handsome men", men den har också en unik råhet som jag uppskattar. Det talas mycket om stakar, säd och "bola" hit och dit... Jag tycker det är passande i en sån här bok, för de var ju råa förr i världen. Så, fisförnäma läsare undanbedes men alla som gillar kärlek och självklart vill veta mer om vår nordiska mytologi bör definitivt läsa dessa böcker!

(Kan ju också vara så att alla redan har läst den och jag är sist i kön, eftersom jag faktiskt "glömt bort" Hildebrant i ett par år...)

Imorgon på morgonen är det dags för de anonyma arbetslösa att samlas åter för att bekänna sinna synder och stöttas i motgångarna. Jag ska därför jobba eftermiddag, så inget internet efter jobbet imorgon.

Nu ska jag läsa ut Freja innan jag knatar hemmåt.
/F over and out

Inga kommentarer: