tisdag, juli 08, 2008

Andra dagen på jobbet...

... å det är superkul!

Idag har jag....
  • förfinat mina kunskaper inom posthantering och ankomstregistrering av leveransfakturor
  • makulerat en leveransfaktura
  • gått och hämtat bullar (frallor) på bageriet
  • lärt mig om hur växeln funkar
  • fått litet koll på organisationen i allmänhet
  • blivit kallad exotisk
  • lärt mig att uttrycket "hotta" (uttalas hutta) betyder kasta
  • blivit besvärad av ett fyllo vid en busshållplats som först frågade om hans öga var infekterat, sedan sade att vi glasögonormar hade det svårt och till sist sade att "vi skåningar skulle hålla ihop" (han var för full för att höra att jag inte var skånsk)
  • blivit helt genomblöt av regn
  • shoppat skor på ecco (ett par lågskor i svart skinn med en nätt liten rosett på)
  • lärt mina arbetskamrater lite pitemål (koggamoj, he)
  • sett ett avsnitt av family guy
  • ätit kyckling med quinau och stekta tomater
  • åkt buss i två timmar (fram och tillbaka totalt)
  • fått beröm

Vad har NI gjort? =)

Inga kommentarer: