fredag, juli 04, 2008

Newer, more efficiant Fia

Nu är det en ny förbättrad Fia som skriver till er. En som har jobb och som just har köpt ett busskort för 450 spänn (som hon egentligen inte har råd med). Idag har jag varit med "AA-klubben" och för en gångs skull hade jag ju något intressant att berätta så det var trevligt. Snart ska jag hem å äta lunch och sedan in till Malmö en sväng för att skriva på avtal. Då får jag reda på när jag börjar på måndag också. Antagligen är det 8 på morgonen vilket innebär att jag får åka 06.50, ska nog äta och sminkar mig på bussen så jag vinner tid. Det är effektiva jag, det!
(Effektiva jag har dessutom sökt två jobb idag, ett som kontorsassistent och ett som administratör.)

Igår när jag kom hem passade jag på att kika på Angel för gamla tiders skull. Ryste litet över hur dum Cordelia var i början, men jag vet ju att hon "improves by longer accuaintance". Det är nog mycket som gör det, bara man ger det litet tid. Som Trelleborg till exempel.

Det är konstigt så mycket ljusare världen blir när man har ett jobb säkrat.

/Fia over and out

3 kommentarer:

Martina sa...

Jag ser att du läst "Jane Austen-klubben", den har jag på väntelistan i bokhyllan... var den bra?

Fia sa...

Den var okej.. Jag tyckte om bitarna om jane austen, resten av handlingen var så där... men läs den, om inte annat så för de roliga citaten av andra författare om Jane austen =)

Martina sa...

Ja, eftersom den ändå står där i bokhyllan så kan jag ju läsa den hursomhelst =).