måndag, juli 07, 2008

Första dagen på jobbet...

Och jag har fått lära mig att...
  • väga och frankera kuvert med speciella maskiner (låter mindre komplicerat än det är)
  • ankomstregistrera leveransfakturor
  • registrera besökare

Det var allt vi hann på de fyra timmar jag var där. Imorgon skall jag återigen upp i ottan och jobba, ser fram emot det jättemycket! Carina (den andra receptionisten) var jättetrevlig och alla andra på kontoret var riktigt gulliga med.

Projekt Hallasvängen: Helgen har bestått av att flytta lådor och packa ur dem. Har nu fått tag i mina böcker, köksredskap, kontorssaker och sommarkläder (jäj)...

För att avsluta det hela på topp tänkte jag ärligt sno en rolig utmaning från Martinas bokblogg som går ut på att jag gör fem påståenden varav ett är LÖGN. Kan ni gissa vilket det är??

Jag har suttit barnvakt åt en OS-guldmedaljör.

Jag har bett Maud Adams legitimera sig.

Jag har hoppat bungyjump.

Jag har haft en österrikisk stridspilot till att hjälpa mig med mina tyska-glosor.

Jag har hoppat ned i Europas största obundna vattenfall.

Jag var inte så fasligt kreativ så det borde ju inte vara så svårt att komma på ;)

/F over and out

6 kommentarer:

Martina sa...

Jag kan inte påminna mig nånting om att du sagt att du har hoppat bungyjump... så det gissar jag på är lögn! Eller har jag dåligt minne? Isåfall garderar jag mig med den österikiske stridspiloten.

Chic Fatale sa...

Bungyjump har du då inte gjort hävdar jag! =)

Fia sa...

hihihi...

Fia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Martina sa...

Hallå! Svaret då?

Fia sa...

Ni hade rätt =)