lördag, juli 26, 2008

Hot hot hot... or coooold?

Nu är det ca 30 grader varmt igen här i Skåne, luften dallrar och stränderna är överfyllda på folk. Jag ska bada imorgon, har köpt solskydd (25). Jag köpte ett par svarta pumps för jobbet och så fick jag en lila skjorta. Det var kul å shoppa, har inte alls råd men det var nödvändigt, kan inte jobba i boots i 30 graders värme... Nu har jag dock noll kronor kvar efter att ha betalt räkningar och sånt, men jag är inte helt deppad för det. Ibland kan det vara lärorikt att att behöva vända varje krona, då lär man sig planera måltider och så märker man hur mycket saker som man egentligen inte behöver. Som godis, kaffe på stan, sånt där som gör att kostnaderna lätt skenar iväg och som man inte får någon riktig behållning av.

Nu ska jag sluta vara osocial
/F over and out

3 kommentarer:

Martina sa...

Hej, jag fick ditt sms, men glömde bort att svara... här har det också varit tokvarmt men vi har inte badat, fast det kanske du misstänkte redan =). Jag har istället jobbat, jobbat och jobbat, men nu är jag ledig i TVÅ hela dagar! Dock fick jag ett telefonsamtal från Jula alldeles nyss: "Hej, vill du komma och jobba imorgon?" "Eh, nej tack."

Fia sa...

Hehe jag misstänker att du håller på att avlida i värmen. Du bör nog aldrig komma och hälsa på skåne på högsommaren, du skulle inte tycka det var så trevligt... Fast jag skulle förstås tycka det vore jättetrevligt! =) Kul att du får jobba litet, och ha lite ledigt med. Hur går det med jobbsökandet??
För mig går det riktigt uruselt, jag är ingen jobbsökare.. =/

Martina sa...

Jag HAR varit i Skåne under högsommaren, till och med badat på stranden i Smygehuk!