onsdag, maj 27, 2009

Sannolikt och osannolikt

Det verkar som om jag har fått något som kallas posttraumatisk artros i knäled. Det innebär att jag utvecklat artros efter ett knätrauma (då jag ramlade med snowboarden för alla dessa år sedan). Artros är en sjukdom som utvecklas långsamt och som drabbar ledbrosket. De tydliga tecknen är smärta, muskelsvaghet och oförmåga att böja knäet mer än 90 grader. Det låter alltså inte helt osannolikt att det skulle föreligga artros...

...Vad som däremot är osannolikt är att jag kommer kunna få förlängning på jobbet då mitt vikariat går ut sista september, så nu ska jag börja leta jobb.

En del av mig önskar att jag kunde hitta ett arbete där jag gör något kreativt, kanske arbetade med ungdomar, där jag kan hjälpa människor. Det ska vara ett öppet och lättsamt arbetsklimat, gärna administration och jag vill också stimuleras intellektuellt med utmanande uppgifter. Var hittar jag det?

Nej nu bidde det sent igen...

2 kommentarer:

Nina sa...

Hoppas att det inte är artros ändå, det låter riktigt jobbigt :(

*Massor av kramar*

Fia sa...

Ah well det är inte hela världen...