söndag, maj 31, 2009

Åtta pocketar i brallorna

Jag kom så långt som att jag städade toaletten och tvättade, sen pallade inte knäet nå mer. Det kunde visserligen ha hjälpt om jag stannade hemma på eftermiddagen och städade istället för att spatsera runt i Malmö i flera timmar, men jag iddes helt enkelt inte stanna hemma en sån varm och skön dag. Har köpt ett par nya korta byxor (till vaderna) som är svarta med dragsko och stora fickor. Ett test visar på att byxorna rymmer hela ÅTTA pocketböcker (visserligen smala...). Nu väntar jag bara på rätt tillfälle att visa någon hur rymliga de är. Konstigt nog kommer jag inte på något bra tillfälle att stoppa ned åtta pocketar i brallorna. =/

Ja, jag vet, jag är jättekonstig.

2 kommentarer:

Minellie sa...

Åtta pocketar är bra att ha om man planerar en heldag i solen i parken, eller eller om det plötsligt börjar regna när man planlöst vandrar runt i stan och behöver spendera ett par timmar på ett fik, eller om man blir insnöad i stugan, eller så går spången sönder så att man inte kommer tillbaka (mycket troligt att man vandrat dit i korta byxor utan annan packning, men ändå) åtta pocketar i fickorna en helt vanlig förmiddagsfika på jobbet impar säkert på nån och det är ett givet samtalsämne flera dagar framöver ;)

BTW, dina senaste motionspoäng, ska de räknas till maj eller juni?

Fia sa...

De ska räknas till maj.. =)