måndag, maj 18, 2009

Evil knee issues

Nu har jag varit på VC och de har gett mig litet piller som jag ska ta mot inflammation och smärta, sen får vi se om svullnaden går ned. Hon var ganska hård, min läkare, och skällde litet på mig som inte hade tagit värkmedicin. Vet inte varför jag går å dras med molande värk när jag inte behöver, kanske jag blivit smittad av andras aversioner mot värkmedicin. Eller så är det bara tanken på att man förr eller senare blir immun mot dem och därmed tappar de sin verkan. Och sen så tappar pencillinen sin verkan. Å då har vi fågelinfluensa å grisinfluensa å alla slags djurinfluensor som vi inte borde ha.

Ska tillbaka och röntga, sen får vi se vad som händer. Antagligen ingenting med tanke på knäets förädiska förmåga att visa sig från sin bästa sida inför läkare och sen börja värka som faen när de tittar bort. I got serious evil knee issues! (Det hänvisar till karaktären Lindsays "Evil hand issues" i tv-serien Angel, för er som inte är insatta. Han får en ny hand (den andra blev borthuggen) och handen visar sig vara ooooond. Mycket roligt avsnitt!)

För övrigt är jag hemma tidigt idag, tjohej tjoho!!

3 kommentarer:

Linnea sa...

Hej vännen!
Men så tråkigt att höra om ditt knä. Hoppas du kan få hjälp så att du inte blir helt inaktiv. Annars brukar ju cykling funka ganska bra eller så bassängträning om du vill ha förslag. Kul att se bilder från soliga skåne. Här är det också jättefint väder. Jag var på byn i helgen och solade ute i bikini ca 1 timme, somnade nästan. haha. Vilket datum planerade du att åka upp. KRAM Lia.

Fia sa...

Haj! Jag planerar att åka den fjärde och stanna en vecka, ungefär. Jag har tyvärr inte tillgång till cykel och simning finns helt enkelt inte tid för just nu, men jag fortsätter å promenera å ser vad som händer...

Vad härligt att det börjar bli varmt där uppe med!

Fia sa...

Den fjärde juli... =)