söndag, maj 24, 2009

Samtal med rådgivande sjuksköterska...

Vaknade 07.30 med världens yrsel och illamående, reste mig upp och då började hela världen snurra. Jag mår litet bättre nu men är fortfarande skakis. Läste på bipacksedlarna för mina mediciner att bland de vanligare bieffekterna finns yrsel, illamående, kräkningar, mm. Ringde till läkemedelsrådgivningen för att höra om jag skulle sluta med medicinerna, men de sa bara att jag var tvungen rådgöra med en läkare så det hjälpte inte ett jota. Eftersom det är söndag så ringde jag till sjukvårdsrådgivningen, och efter att jag pratat en stund med en kvinna som frågade mig om symptom så följde denna dialogen:

"Jag skulle råda dig till att åka in till akuten med detta för att undersöka så det inte är något fel på balansorganet."
"Jasså, akuten? Nja, men det känns litet löjligt att åka dit..."
"Varför säger du så?"
"Tja, alltså... det är ju bara yrsel och illamående. Jag brukar som inte åka in till akuten, så vida jag inte har kapat av mig ett ben förstås..."
"Då skulle du antagligen cykla in till akuten också, eller hur?"
"Hehe, tja, kanske, om cykeln finns tillgänglig, annars får jag väl gå."
"Du är norrbottning, va?"
"Jupp."

He sko int vara nå schwammel med akuten! Fast om jag får fler yrselattacker kanske jag är så snäll så jag åker in ändå. Vi får se...

3 kommentarer:

Maria sa...

Haha. Hoppas att du blir bättre snart så att du inte behöver trotsa din norrbottniska natur och åka till akuten. ;)

Fia sa...

Mmm, det är bra nu. Hoppas det inte återkommer bara, det var verkligen inte kul...

Nina sa...

Vad jobbigt, det är typiskt att sånt händer på helgen så att det inte går att få tag på någon läkare. Skönt att du mår bättre nu iaf. Jag är världens hypokondriker så jag hade nog trott att jag var dödssjuk och åkt till akuten direkt ;)