söndag, maj 03, 2009

Fias revolution!

Lördagen började med att jag var något uttråkad och rastlös. Jag ville så gärna in till Malmö å sätta mig på en krog, slödricka och njuta av solen, men jag hade ju ingen som kunde göra mig sällskap! På kvällen så satte jag mig på balkongen och korkade upp en öl, och då ringde en bekant till sambon som ville vi skulle komma in och äta middag med honom, så det räddade faktiskt kvällen.

Men jag har fått en riktig wake-up call denna helg. Jag klarar inte av att sitta inne när det är soligt. Det är psykiskt jobbigt, nästan motbjudande. Måste vara min norrbottniska ådra som säger att jag måste spara varje soltimme. Men detta tillsammans med det faktum att jag inte har någonstans att ta vägen, ingen kompis som jag bara kan trilla in hos och säga "hej, läget?" gör mig något frustrerad.

Nu måste detta uttråkade livet sluta! Jag är leds på att sitta hemma, jag är leds på att säga "jag ska ta tag i det där" - jag ska bara göra det. Nu sätter jag upp en lista på grejer jag ska göra nästa vecka, och bara för att sätta press på mig själv så ska jag posta listan här och rapportera in när det är fixat.

Jag ska...
* börja yoga i Malmö
* beställa en tid för lins-undersökning
* läsa minst två böcker
* skriva minst 20 sidor på min bok
* hitta på något kul för mig och sambon att göra

Å håir sänn! (Bondska för 'Å hör sen!')

5 kommentarer:

Karin sa...

Det är bra Fia! Jag känner också ett tvång att ta vara på soltimmarna. Får lite ångest att vara inne när det är fint väder ute. Håkan ska gifta sig i slutet av maj och då kan jag ju inte vara både blek och fet. Det sista får räcka! :-)

Fia sa...

Ja, du kan ju räkna med att åtminstone förlora en så där 3-4 kg i juni.. för visst var det juni?

Minellie sa...

Go Fia!!! Kände precis likadant Valborg, så det blev en tur till stugan på eftermiddagen för att får vara ute lite. Det är ju bara 9 mil och seminorrbottning som man är är det en piss i havet. Värre var det att gå upp kl 4.50 på morgonen 1maj för att åka till jobbet, 9 mil tillbaka igen ;) Hade dock käre sambon som sällskap som kunde hålla mig vaken i bilen!Vi får planera nåt happening i smålandsskogarna nånstans snart, åka halva vägen var o hitta på nåt så vi får ses!!! Var alldeles för länge sen nu =(

Kram på dig, det går förresten utmärkt att läsa böcker ute i solen (i skuggan av ett träd eller så). Helst med picknickkorg ;)

Nina sa...

Vad du är duktig som tar tag i saker :) Jag borde också göra en lista så att jag kommer mig för att göra något. Vad snygg du är i den nya frisyren btw!

Fia sa...

Liza: Definitivt! Jag skall diskutera saken med T och så diskuterar du med M, så kanske vi förhoppningsvis hittar ett lämpligt datum. Kanske kan vi komma hela vägen upp till er och kika på var ni bor?

Nina: Jag har inte tagit itu med så mycket än, men iofs bara första dagen på veckan! =)