tisdag, oktober 31, 2006

allt mellan himmel och jord


idag har jag varit på introduktion till moment 3 i historia. vi ska skriva en sju sidor lång rapport om någonting i historien. ämnet kan vara allt mellan himmel och jord, från pyramidbygget till watergateskandalen, eller om napoleon, hitler, gandhi, eller om amerikanska revolutionen, eller slavhandeln. mitt enda problem är, då det finns så mkt att välja på, vad ska man välja att skriva om? jag vill inte välja något för enkelt, det ska vara något som jag verkligen är intresserad av och något som jag tror är bra för mkt att läsa mer om.

the only question is, what shall i write about?

ett dilemma minst sagt. måste undersöka lite, men var börja?

det var skönt att skriva av sig igår. som ni märker börjar jag känna av krisen inför slutet av mina studier. alla vill väl göra något utav sig själva, den enda frågan är, vad vill jag göra utav mig själv?

nu har min älskling kommit hem så jag skall inte oroa mig så mycket för framtiden och fokusera på nuet. :)
/fia out

1 kommentar:

Mike sa...

kan du inte skriva om fördelarna med slavhandeln?