tisdag, oktober 17, 2006

skön känsla

det har kommit till min kännedom att kvinnor i förhållanden har en tendens att låta sig själv '"förfalla". eftersom jag själv inte har någon riktig erfarenhet, då jag aldrig förut varit i ett förhållande längre än 6 månader, har jag inte riktigt förstått vad det är man går igenom, förrän nu.

för det första: asocialiteten. hur kommer det sig att jag blivit så himla osocial? jo, jag har inte längre samma behov av att vara social eftersom jag och pojkvännen umgås för det mesta. det är mest på sista tiden, då han är borta under veckorna, som jag märker hur tomt det är. saknar mina kompisar.

för det andra: stillasittandet. i och med att jag inte är social i lika stor utsträckning är jag inte heller "på språng" lika ofta, vilket leder till förslappade leder, förtvinade muskler, minskad blodcirkulation, ökad trötthet och så vidare. aldrig tidigare under mina år på universitetet har jag varit så passiv, slö och omotiverad.

för det tredje: skoltröttheten, en direkt följd utav mitt asociala liv och mitt stillasittande. en studiekompis kan motivera studierna mer, för så roligt är det inte att sitta alldeles själv. tröttheten har även gjort mig mindre motiverad att öppna en bok, då jag har kännt mig okoncentrerad och blank.

jag har först nu börjat uppmärksamma dessa tre saker på allvar, som en följd av min pojkväns flytt har ju min passivitet blivit allt mer uppenbar eftersom jag nu inte ens umgås med tommy på vardagarna utan sitter ensam här hemma. den onda cirkeln måste brytas, jag måste tvinga mig själv att röra mig mer, tvinga mig att öppna böckerna, och sluta vara så asocial - innan jag förfaller helt!

jag kan dock stolt berätta att jag igår varit och tränat för första gången på nautilius här i luleå. tränade i älvsbyn då jag var yngre, men sen så var jag tvungen att operera knäet och då jag skulle rehabiliteras så blev jag lat. men nu har jag tagit det första steget mot en bättre hälsa! och det har redan gett resultat. på grund av att jag tränade gjorde jag mig en stadig middag då jag kom hem, blev trött tidigt, kom upp tidigt, hann äta lunch på stan med mina kompisar, vilket ledde till att jag orkade studera hela dagen på biblioteket, vilket ledde att jag sedan inte var så långt från slemmis och därmed ides cykla och köpa hälsofil och frukt, och nu äter jag det. det kallar jag en god utveckling! jag kan även stolt berätta att jag idag lider av major träningsvärk i bröstmuskulaturen och ryggen, och det är en skön känsla!

yes sir, today is a good day.
/fia out

1 kommentar:

Irmelin sa...

Du vet juh att jag inte gör så mycket om dagarna. Så du kan ju alltid höra av dig så kan vi hitta på något. Som ja, lata oss framför tv:n tillsammans =D
Kraaam