lördag, oktober 28, 2006

hej mitt vinterland...

nu är jag här!!! =)

vaknade just, och när jag såg ut genom fönstret blev jag så upprymd!! det är sååå vackert med snö i solsken, de vita snökristallerna gnistrar och så doftar det kallt och fräscht. snön ligger tung på granarna, jag kan nästan se de små hustomtarna springa omkring där ute, som i sagorna. det påminner mig om julvisan "hej mitt vinterland", som den sjungs av agneta och linda. mamma har den på sitt julband och så fort det är jul brukar hon spela den då hon står i köket och bakar och gör julmat. jag brukade sitta i trappan och lyssna och titta på när mamma dansade runt och sjöng i köket. min mamma är så himla go och gullig, jag önskar jag kan bli en sån mamma någon gång...

all denna snö har lett mig till att få sådana fasliga julkänslor. har köpt en bordsjulgran, i år ska det bli dekoration på riktigt med gran och ljusstake i fönstret, förhoppningsvis får jag med min pojkvän hem över jul med. jag tror han skulle trivas hos oss, även om han nog skulle frysa ganska mycket. det har en tendens å bli över 20-30 minus runt jul... men det är ju vinter så vad ska man vänta sig! =)

nu ska jag göra mig iordning, måste in till stan och hämta ut ny medicin, den tidigare funkade inte så bra eftersom ögat svullnade upp. hoppas att det här blir över snart! och så hoppas jag att tommy kommer sig hem idag från skellefteå... saknar honom!

/fia out

Inga kommentarer: