tisdag, oktober 31, 2006

ingentinget


snart är det över, efter 16 år i skola är det dags att bli en färdig människa och göra saker utav sig själv. varför känns det då så himla tomt? vad vill jag göra med mitt liv? hittils har det gått ut på att lära mig nya saker, ta kurs efter kurs, plockandes poäng efter poäng. men när jag är färdigutbildad, vad blir jag då? jag vet inte var jag vill bo, jag vet inte vad jag vill arbeta med. jag har ingen som helst önskan att bli någonting över huvud taget.

det känns som om mitt liv snart är över, vilket kanske är lite dramatiskt med tanke på att jag är 22 år. men just nu är jag lite dramatisk. jag har inget roligt längre. jag trivs inte ens med sakerna jag brukade göra förut, jag har stängt in mig i min bubbla och mina vänner och bekanta har fortsatt leva utan mig, och jag har blivit ensamvarg. spenderar dagarna innanför dessa fyra väggar. idag har jag vankat omkring och funderat över vad jag vill mitt liv. mitt svar är ganska deprimerande: jag vill ingenting. om jag dog imorgon skulle det kännas rätt så skönt, wow, en omväxling i alla fall. kanske är livet på andra sidan roligare!

nää, suck. vad jag gnäller och är melodramatisk. sånt här vill folk verkligen höra, och jag vill egentligen inte att folk ska veta sånt här om mig. men just nu spelar det ingen roll. livet suger.

/fia out

1 kommentar:

Nina sa...

hej gumman! vill bara att du ska veta att jag saknar dej! *kraaaam*