måndag, november 06, 2006

hem till byn

...har jag varit, och tompa följde med.

det var ganska roligt att höra hans beskrivning av älvsbyn, när vi vandrat upp på byn och jag visade honom storgatan. "det är som att ha ett hus mitt i skogen med ett litet snabbköp någon kilometer bort". ja, fast fler än ett hus är det faktiskt i älvsbyn, och vi HAR faktiskt både ica och konsum. mina föräldrar har alltid varit konsum-människor men själv har jag gått å börjat handla på ica, mest på grund av slemmis, och sen blev jag van icas varor. men när man kommer hem är det ju konsum som gäller.

de vilda tu har också varit med oss. de har sedan kastreringen genomgått radikala personlighetsförändringar. aska är mattes-lilla-flicka och ska bara svansa runt mig hela tiden, "stryyk mig, seee mig". sota hon har varit än mer gosig också, och men har också lugnat ned sig och slutat jama så mkt vid dörren. de är rätt så bråkiga just nu, kan börja bråka efter de tvättat varandra å så övergår det i ett stort slagsmål, som idag då vi stoppat in dom i reseburen och satt å åt palt. vi fick ta ut dem ur buren för de lät så missnöjda på varandra. vad ska man säga, måste vara syskonkärlek.

på tal om syskon så har jag också fått träffa mina båda bröder i helgen, de har varit väldigt sociala med mig och tompa och jag tror de störtgillar tompa. som resten av min familj med, och mormor har till och med stickat han ett par tjocksockar! mommo är bäst! =)

men nu är jag i a f tillbaka i luleå, lider av en sjuk huvudvärk och spelar sims. har varit och kikat på danne och martinas (dartys) lägenhet som börjar arta sig allt mer. synd när danne flyttar, var roligt att ha honom som granne. men å andra sidan så får jag ju träffa mina båda vänner så fort jag hälsar på den ene av dem så det blir ju som att slå två flugor i en smäll! =) visst känns det lite tråkigt också att jag och tompa inte kan flytta ihop ännu på grund av skellefteå men vem vet vad som händer sen, han får säkert något bra mäklarjobb i någon stad och så flyttar jag med honom och söker något jobb där med, och då får vi ju bo ihop då. *äntligen*

nej nu ska jag sluta tänka så långt frammåt å hämta en huvudvärkstablett...

...to the batmobile!
/fia out

Inga kommentarer: