fredag, november 24, 2006

välkommen sudden!

(pappa på telefonen)"hej, du har fått en lillebror!"
"ursäkta?!"
"din mamma och jag har skaffat en katt som heter sudden..."
härmed välkomnar jag sudden karlsson, den mest nytillkomna delen av familjen karlsson! sudden är döpt efter hockeystjärnan mats sundin, han är en 16-veckors bondkatt som just har adopterats av min mamma och pappa i älvsbyn. än så länge så vet vi att hans intressen är: klösa på mammas dyrbara skinnstolar, sova med pappa och mamma, jama. skall bli intressant att se vad sota och aska säger om honom när jag tar hem katterna i jul!
så, vad har jag gjort annars denna vecka?
haft absolut brist på studiedisciplin, följt av en hel del spekuleringar om ihopflyttning, tompa kanske kan pendla till skellefteå och isåfall skall jag flytta in hos honom. detta har lett oss på en vild gåsjakt efter hans schema för vårterminen, utan framgång. jag har också kikat i många olika inredningstidningar och sajter för att komma fram till vilken stil jag tycker är snyggast, och vilken stil tommy gillar. vi har väldigt kompatibel smak, samt att vi båda tycker det är viktigare att den andra är nöjd. detta har gett mig lite nya may be-inredningsprojekt. jag gillar den rustika stilen, naturfärger, inte för modernt ikea-stuff utan nästan mer åt gothhållet. men det får inte bli så att någonting tar över för mycket utan först och främst ska det vara hemtrevligt.

lite om mina katter: de har denna vecka förvandlats till fullkomligt vansinniga. min lilla miniatyrgran åkte upp i ett litet experiment i veckan, och inatt vaknade jag av att de lekte med pumlorna. i skrivande stund leker aska jagad och springer fram och tillbaka med öronen tillbakadragna och kurrar kort och lite misstänksamt när jag tittar på henne. hon är förföljd av sina fantasimonster tror jag.

för övrigt är de också ena matvrak nu för tiden sen se kastrerades. så fort jag står vid diskbänken kommer de å stryker sig och vill ha massa mat, å de äter upp ALLT, jag menar rubbet som de får, nästan på en gång. tommy hoppas att de kommer bli tjockisar, men jag vill hellre ha hälsosamma katter som lever längre, även om det är sött med lite rultiga katter...

nu börjar de svansa runt mig igen.. plikten kallar, kattmat åt alla (katter)!
/fia over and out

Inga kommentarer: