lördag, november 11, 2006

heroes


"some people are ment for something more..."

testade och såg första avsnittet igår, sen blev jag helt fast och kollade på avsnitt efter avsnitt. nu är jag helt fast! se denna serie, det är ett måste!

några andra serier som är helt ok:

* alla joss whedons såklart

* alla startrekserierna

* ncis

* mcleods döttrar

som ni märker har jag blivit en riktig serie-nörd. jag kan inte komma på någonting mer trevligt än att sitta hemma framför datorn/tv:n med lite snacks och julmust och en bra serie som rullar. det finns så många serier jag vill se också, men ingen chans i helvetet att jag hinner se dem i den närmsta framtiden, så därför har jag gjort en plan. eftersom jag är en rätt olaglig tjej finns det en stor risk att jag någon gång i livet kommer råka ut för ett fängelsestraff, och när jag väl hamnar där tänker jag vara beredd. svenska fängelser är ju inte speciellt otrevliga, bara tråkiga, men man får ju ofta ha video och dator och sånt, *muttrar om lyxfängelser*... så då har jag tänkt att jag kan ju spara en del serier tills då jag hamnar i fängelse, så har jag någonting bra att göra där. de serier som jag sparar är:

  • charmed
  • roswell
  • lost
  • smallville
  • 24
  • jordan, rättsläkaren
  • alias
  • nip/tuck
  • battlestar galactica (2003)

självklart kommer jag beta av dem för eller senare om jag inte hamnar i fängelse med... men sen finns det fler bra saker att göra i fängelse som jag inte är riktigt säker på att jag orkar göra om jag absolut inte har något annat för mig:

* plugga till advokat

* läsa tolstoj, speciellt krig och fred

* spela igenom alla monkey island

* lära mig spela piano

* plugga till journalist

ja, listan kan gå på ganska länge (och den är ganska kul att göra). sen är det kul att se folks miner när man konstaterar att "nej, det här hinner jag inte. jag får göra det då jag sitter i fängelse." men vadå, man måste ju se saker och ting positivt och är det något jag är bra på så är det positiva vinklingar :)

/fia over and out

ps. missa inte heroes!

1 kommentar:

Anonym sa...

e den verkligen bra?

Men klart att du ska spara saker tills då du sitter i fängelse. Men vad hade du tänkt hitta på för att hamna där?