söndag, juli 30, 2006

dumma frågor?

det var någon som en gång sa att det inte finns några dumma frågor, bara dumma svar. men efter att ha arbetat en sommar på kvantum så börjar jag starkt misstänka att det inte riktigt är sant. för att bevisa detta har jag nu börjat samla på dumma frågor som jag fått, ska senare göra en toplista av dem. bara igår fick jag frågor som

"Hur många påsar är det på en rulle?" (en fundersam kund som ville veta hur många icapåsar det finns på en rulle av dem.)

"Hur kallt är det i badvattnet här i Luleå?"

jag är en kassörska, inte allvetare. *mummel mummel* självklart gav jag artiga svar på dessa frågor, men samtidigt började jag leka med en tanke. tänk om man skulle svara exakt vad man tänkte på. "jag vet inte och jag bryr mig inte." how the fuck should i know?? jag undrar vad dom skulle säga då... =)

tsss. silly customers...

/fia out

1 kommentar:

Mike sa...

När man jobbar inom serviceyrken får man ofta dessa dumma frågor och man vill svara typ: Hur fan skulle jag kunna veta det din dumme jävel. Men eftersom att man alltid skall vara trevlig måste man svara artigt...

Varför måste det vara så? Tror de att man vet allt eller????