måndag, juli 10, 2006

days of heat and thunder...

och värmen fortsätter. sköna, sköna sommardagar, åska och sommarregn. det är magiskt. häromnatten stod jag och tompa ute på balkongen och log åt regnet och åskan, det var som om luften sprakade. älskar sommarväder!

jag har dock fortfarande inte tagit mig ut till någon badstrand som jag velat så länge. jag vill bada! jag vill stoja! jag vill känna doften av havs- eller sjövatten blandat med smaken av gräs och doften av sand... jag vill känna sanden under mina fötter, ligga på en filt med en bra bok och en saftig melon... *drömmer mig bort*

men men, i helgen är jag ledig. hoppas det blir lite sol då...

snart börjar jag jobba. kvällspasset igen, det brukar vara roligast. fast jag har upptäckt att om man jobbar dag och 8 h så får man ofta springa iväg till kolonial och packa upp saker, och jag kom just ihåg hur mkt jag älskade sånt.. jag med mitt ordningssinne.. frontar varor som om mitt liv hängde på det.. =)

jaaah, jaaah, arbeit macht frei!

/fia out

2 kommentarer:

Irmelin sa...

Haha.. jag var och badade igår med greger, haddock, jenny och anton igår.. nanananana!

Mike sa...

Jag har badat två dagar i rad nu... Visserligen inte någon lång stund, men vad gör man inte när man inte har något vatten i duschen...