fredag, juli 07, 2006

the soundtrack of my life och tre sanningar

om en typisk fia-dag skulle ha ett soundtrack så skulle det nog vara detta:
bäst musik på morgonen är cat stevens - morning has broken eller nana mouskouri - early one morning (från buffy s.07). på förmiddagen är det Nena - 99 luftballongs eller Nerfherder - Buffy the vampire slayer.. och sen... hmm, jag får nog arbeta på den här soundtracken, den börjar bli ganska tomt om låtar i mitt huvud... men iaf - inte att förglömma: underworld - born slippy! en av de viktigaste elementen i mitt soundtrack, och kan lyssnas på vid alla tider på dygnet. bästa nattlåten är dock loreena mckennit - bonny portmore från highlander. me like!


jag har kommit fram till tre sanningar om mig själv idag. att jag är rätt hurtig, tjejig och en arbetsmyra!

med hurtig menar jag morgonpigg.. (bland annat).. älskar sommarmornar! jag kan stiga upp extra tidigt, göra lite kaffe (okej, en halv panna), hälla upp jouice, müsli och äta någon nyttig frukt. idag vaknade jag av mig själv klockan 9 och gick ut och solade. hann vara uppe tre timmar innan min älskling vaknade (ja, inte av sig självt då utan av att jag kom å pussade på honom). förstås. för han måste ju sova massa som alla andra dödliga människor, till skillnad från mig som inte sover alls nästan...


arbetsmyra-grejen kommer från en grej jag fick höra idag. snacket går mellan mina arbetskamrater ända sen förra året att om man vill byta bort en tid eller inte vill jobba en dag så ska man fråga mig eftersom jag tydligen är arbetsmyra och vill jobba hela tiden. de yngre arbetshatande 18-20-åringarna tycker jag är knäpp som jobbar så mycket (för på helgerna ska man ju vara ute å festa, å helst lilllördag åxå!).. jag ställer mig frågande till vad de anser är mycket. men det är kul att veta att mina chefer har mig på speeddial då det är dags att ge bort extrapass! =)

angående min tjejighet så har jag blivit allt mer medveten om mitt yttre på sistone, prövade vaxa benen och måla naglarna (och tånaglarna med!). det känns lite annorlunda, men jag är ju trots allt en tjej, även om jag är pojkflicka i själen så kan det vara kul att pröva nya saker för min egen skull. tommy skulle inte kunna bry sig mindre, han skulle älska mig lika mycket om jag så gick med säckväv och såg ut som ett troll. HAN är knäpp! förstår inte varför han älskar mig, men å andra sidan så är han lite besynnerlig den killen.. :)

*ler fånigt*

nu kom han just hem, ska avsluta å gå å pussa på honom!

fia out

Inga kommentarer: