torsdag, juli 13, 2006

is it summer outside? really, cause i can't tell...

nu har jag jobbat 10 dagar på raken. ganska maffigt, tycker jag själv. kan ju vara skönt med ledighet oxå, få ligga på stranden å glassa, vara på hägnan något å se medeltidsveckan... men inte då! för fia kan inte sitta still i fem sekunder, har redan gått med på att jobba imorgon oxå. men lördag och söndag ska jag vara ledig.

seriöst.

har blivit bundis med en tjej på jobbet som heter sandra, hon är en sån där cool vegbrud med kort hår och långa pollisar som är lika rotlös som jag önskar jag kunde vara... en termin i frankrike, å nu ska hon tillbaka dit i januari, och så läser hon till statsvetare som jag och vill jobba i bryssel som jag. jag ser potential i mig själv och vill göra andra saker än jobba på kvantum hela livet... men samtidigt har jag upptäckt att jag är lite fast. i tommy. visst, jag älskar honom, det visste vi redan. men inte att det var så här mycket. jag upptäcker hur jag i smyg börjar tänka i banorna av ihopflyttning, hur jag börjar planera att jobba extra för att få råd å göra roliga saker med honom... jag funderar på vilka jobb som är bra å ha å var jag kan söka dem, på ställen där han vill bo...

jag älskar min lilla wow-nörd... jag vill vara med honom. hellre än att bo ett halvår i paris, även om det så är rakt nedanför eiffeltornet. jag tror jag nöjer mig med en romantisk semester, sen när jag har tjänat ihop den första miljonen. =)



nu började min mage och göra superont. bajs! jag har mått dåligt de senaste veckorna, magen sväller upp så fort jag ätit något... börjat ana att något är fel, men vet inte vad... gå till läkarn har man ju inte tid med heller, det är nog med att jag bokat tid för att byta den här jäkla staven som bara gett mig 1,5 år av besvär. och det faktum att det tog 1,5 år att göra något åt saken säger väl en del om min förmåga att prioritera min hälsa... eller min ohälsa... i'm a stupid girl.

vilket leder oss *helt osökt* in på avslutningen, ett citat ur forrest gump, en av tidernas bästa film: "mama always said 'stupid is as stupid does'".

/fia out

Inga kommentarer: