söndag, juli 23, 2006

autumn comes

ja, tänk. snart är den underbara tiden här. nostalgin över forna höstar kom över mig då jag satt ute på balkongen åt frukost tillsammans med mina föräldrar, samtidigt som vi bläddrade igenom ellos och haléns och josefssons och funderade vad som kunde vara bra att ha på sig till kylan.

jag längtar. vill ha stickade polotröjor i höstens sprakiga färger, en lång mysig kappa och en halsduk. jag kan redan nu känna doften av nyinköpta kläder och höstens förväntningar. och regnet. bäst att köpa ett paraply. mmmmmmmm. hösthösthöst. höst!

känslan går inte att beskriva på något annat sätt än genom david grays sång babylon, som jag rekommenderar att ni alla lyssnar på. nu!

"looking back through time
you know it's clear that I've been blind
I've been a fool
to open up my heart
to all that jealousy, that bitterness, that ridicule"
- david gray, babylon

denna låt säger så mycket, och passar så bra just nu. jag skickar en tanke till min älskade tompa. kärlek. you just gotta luuuv it. =)


är hemma bara för ett dygn i samband med en släktträff som var i vitträsk igår. träffade mina kusiner på pappas sida, mina fastrar, min farbror och min pappas kusiner, spelade kubb och grillade. det var en av de här sista riktigt sköna sommarkvällarna innan sensommaren kommer in å snor scenen och värmen. och jag tog till vara på den. solsolsolsol! harmoni på en filt i solen, lat som en katt. katter vet hur man ska slappa loss.

babylon.

/feejay out

Inga kommentarer: