söndag, augusti 06, 2006

nostalgi

sitter å bläddrar genom brorsans mp3-listor. vilken nostalgitripp! massa av brorsans JÄTTEGAMLA partylåtar finns här oxå och påminner mig om partybussen, och jesse och gänget... letters to cleo, turbonegro, the ramones, the dandy warhols, sum 41...

sen finns det låtar som jag förknippar med johan och resor till världens alla kanter, men även till inre resor som jag själv gjort.. all saints - pure shores, euskefeurat - det är hit man kommer när kommer hem, jellyfish - leaving on a jetplane, tom petty - free falling, bruce springsteen - the rising, U2 - kite, vangelis - chariots of fire...

sen hittade jag lite låtar som jag förknippar med gamla pojkvänner. mojo - lady, eskobar - someone new, joey tempest - a place to call home, lenny kravitz - again. det är så många år sen nu att minnet bleknat betydligt, det känns som om det var i ett helt annat liv. med en helt annan fia. sentimentalitet är en av mina laster om ni inte har märkt det redan...

för att citera lenny kravitz låt.. "I wonder if I'll ever see you again..."

fia over and out

Inga kommentarer: