torsdag, augusti 17, 2006

all work and no play

jag har bihåleinflammation!

precis då jag slutat jobba säger läkarna att min trötthet i sommar berott på en ihållande bihåleinflammation. typiskt, precis då nolle-p och det roliga börjar. det är ju dumt att jag har jobbat medan jag varit sjuk så det blivit värre, för jag har verkligen inte tid att vara trött då jag har planerat ett hektiskt marknadsföringsschema för nolle-p. första dagen och kåren-i-dagsljus är klar, imorgon börjar jag jobba klockan 8 med att forsla saker till fixardagen, där jag sedan skall sitta hela dagen och umgås med mia och prata med nollor. vi har redan fått 70 intresseanmälningar! =)

det är så kul med nolle-p och att stå och prata inför massor med människor, jag gillar att marknadsföra kåren (även om jag inte alltid tycker den är så great själv). men det är ett bra ställe till att börja för att få in en fot i sociala livet...


mitt egna sociala liv har blivit en hel del lidande. jag saknar min älskling något enormt, har bara jobbat på kåren hela veckan, och då jag kommer hem är han på jobbet. och snart måste han flytta till skellefteå, för det var tydligen inte så mycket distanskurser som jag trodde... :(

kommer inte gilla att vara gräsänka. förut hade jag inte haft ett förhållande som räckte i över 6 mån, nu har jag plötsligt ett stadigt förhållande som kommer bli ett distansförhållande i de närmaste två åren. hur kommer det att bli? jag kommer ju bli knäpp...

som tur är har jag massa vänner att trakassera, och kommer nog få massa tid över till mig själv vilket jag alltid behövt men aldrig tagit. (hence: sliten och sjuk). det är någonting i min hjärna som säger mig att jag måste jobba hela tiden med saker, åstadkomma saker, för att vara duktig. men tommy frågade mig en grej för ett tag sen som jag har börjat fundera över: för vem försöker du bevisa dig duktig egentligen?

ja, för vem?

vad är det för fel med att vara en lugn, normal-presterande student med tid för böcker och pussel? kanske skulle testa det ett tag så kanske det slutar göra ont i varje fiber av min kropp av utslitning. just nu vill jag bara lägga mig ned och gråta för att jag har så ont i lederna och huvud. dumma förkylning.

nej, ja vet! jag tar å tvättar några påsar kläder. kan säkert vara bra för något...

/fia over and out

Inga kommentarer: