torsdag, augusti 10, 2006

nyheter och nya tider

min gråa katt sitter i fönstret framför mig och blickar ut över vänorts, ring 2. hennes ögon blinkar saaaakta, med en behaglig sömnighet och hon ser med ens ut som en ståtlig staty med sin drottninglika posé. aska, drottningen av katter. men fördelen med att vara katt är att man kan på en sekund gå från drömmande dåsig till alert och observerande. plötsligt fångar katten upp en rörelse från kvarteret nedanför och hennes huvud rör sig, snabbare än blinkning, till höger och vänster, medan hon beskådar någon som bär stora väskor in i ett hus. nästa sekund tittar hon på mig, hennes blick är uppspelt, som om hon vill säga mig något. jag undrar vad det är, och hon beslutar sig för att jag var mycket intressantare än gatan, och kurar ihop sig i min famn.

inflyttningsaktiviteten har börjat. snart är det nolle-p, och en massa nya människor kommer komma hit. många är redan här, förväntansfulla, kontaktsökande, aom nykläckta kycklingar. kanske en dålig jämförelse, men det var den bild jag fick i mitt huvud. och nej, jag kan inte förklara, min hjärna arbetar på ett mysteriskt sätt.

jag har stora, glada nyheter. min älskling har kommit in på en tvåårig yrkesutbildning i skellefteå. och jag är överlycklig. jag hade trott att jag skulle bli devastated för att han skulle plugga där, men när jag fick beskedet så var jag lika jublande glad som honom. vilken chans för honom.... och vilken chans för oss! det var som om en spänning plötsligt släppte. han får förverkliga en dröm. när han blir klar så kommer han kunna jobba nästan var som helst i sverige, och efter ett tag kanske t.o.m. göra stora pengar. och det bästa är, att han kanske inte alls behöver flytta. några av kurserna har han redan läst, några kan läsas på distans.

detta år och nästa kommer vi båda att fokusera på våra framtida karriärer, och det känns bra. jättebra! det kom precis i rätt tid. en annan glad nyhet är att jag fick tillbaka på skatten idag. mycket, mycket mer än jag hoppats på. *yeeej*

aska purrar lite, vänder sig till rätta och buffar till mig med nosen. klappa mig matte, stryk mig nu! jag tittar ned på henne och ser henne iakta mig från där hon ligger. min tillgivna lilla gullunge. jag är så kär i mina kissar! och i min älskling! och så glad, så glad.

snart börjar dom att visa gilmore girls igen. säsong sju, den enda säsongen jag och tommy inte sett. sen kommer tv 4 att börja om att visa felicity i september, en serie som jag velat se om länge nu. så min höst kommer inte bli så tokig alls. faktiskt så spår jag en helt, helt underbar höst. fylld av lugn och ro, mycket egentid och mycket pysslande. it's been a long time coming...



andra saker som händer just nu är att jag varit sjuk ett tag, så trött, yr och med huvudvärk. har tagit blodprover idag för att se om jag har lågt blodvärde eller järnbrist eller något liknande. kanske är sköldskörteln som strejkar. eller så är det stress, värmen, näringsbrist, vätskebrist, eller kanske allting tillsammans. disorienterad är nog det bästa ordet för att beskriva känslan. mår inte riktigt dåligt, men något står inte rätt till. får svar imorgon eller på måndag. hoppas det visar något, så jag slipper gå runt å undra vad det är för fel på mig!


för att inte avsluta dena blog på helt fel que så kan jag nämna att mina pelargonier faktiskt har överlevt, och så blommar det en blå blomma i min blomkruka hemma hos mig. jag har nog inte tummen mitt i handen i alla fall! fia is all good...

over and out,
victor charlie charlie.

"Wherever you go,
I'm going with you
shouldn't you know I'm bound to follow
whatever you say,
whatever you do
I give you a clue,
I'm gonna follow

And the stars
will show
where the waters flow
where the gardens grow
that's where I'll meet you"
roxette, stars

Inga kommentarer: