fredag, december 26, 2008

Julen 2008

Den traditionella "Karlssonjulaftonen" består av jullunch (Blöta, tunnbröd i skinkspad med smält smör och en korvskiva), sen mys framför någon julfilm. Oftast så kommer E&L förbi med något litet paket, så detta år hade jag förberett mig med ett par små presenter till dem. När Kalle Anka börjar så samlar sig alla framför TV:n, dricker glögg och myser ännu mer. Efteråt är det dags för middag och direkt efter det: julklappsöppning. Under öppningen kom våra f.d. grannar (familjen Polivanchuk) och hade med sig extraklappar, så det blev en lång och rolig öppning. Jag fick...
  • Stickade vantar och tjocksockor av mormor (de var supersnyggt stickade i modern stil)
  • Pedometer (stegräknare), amerikansk nagelpedikyr, Dynastin Ravenscar av Barbara Taylor Bradford, silverhalsband från Snö of Sweden, trosor och sockar från mamma & pappa.
  • Söt kattbricka av David
  • Akademikerbokhandelspresentkort av Johan
  • Filmen Tristan & Isolde samt talboken Svålhålet av Mikael Niemi fick jag av svärmor D
  • Snäckchoklad (schweizisk) av Polivanchuk

Efteråt serveras det Ris a´la Malta och vanligtvis brukar vi spela något familjespel, men jag satt vid köksbordet och snackade med A&A mest hela kvällen (vi hade mycket att catcha up).

På juldagen började jag använda stegräknaren, och jag ville ha litet extrapoäng så jag gick ut och gick i över en timme, sen skakade jag rumpa på Spartas hemvändarfest tillsammans med A&A och E&L. Totalt gick jag hela 14000 steg! Det var första gången som A&A gick ut med oss i Ä-byn eftersom de just fyllt 18. Vi hade jätteskoj och det var en annorlunda och cool erfarenhet att gå ut med döva.

Idag på annandagen åkte vi till Polivanchuk och firade deras fars födelsedag, och nu ikväll skall jag och mor mysa framför teven och se på nån av de fyra Barbara Cartlandfilmerna som jag gett henne i julklapp.

God fortsättning på er!

2 kommentarer:

Martina sa...

http://www.rowlingfanclub.se/

Nånting för dig?

Fia sa...

Det låter ju minst sagt som det ;)