fredag, december 19, 2008

Sista dagen...

Idag är sista dagen jag skulle ha jobbat på Logica (om de haft något jobb åt mig). Det innebär att nästa vecka är jag officiellt arbetslös, ända till sjunde januari då jag börjar på mitt nya jobb.

Det känns rätt så skönt att gå vidare från Logica. Grejen är nämligen - det här har jag nog inte nämnt tidigare - att det var rätt så dålig stämning då jag kom tillbaka från Gran Canaria förra veckan eftersom cheferna bestämt att konsulterna skall äta efter resten av personalen, för att Logica skall "ha en ständig produktion". Det dumma här är att vi är cirka 2-3 konsulter per dag mot deras personalstyrka på 50, så det logiska för att hålla produktionen uppe vore ju att dela upp det så att halva personalen går och äter 12 och resten halv ett. Som det är NU så påverkar det igenting utan är bara löjlig särbehandling samt att det är tråkigt för dem som har skaffat sig lunchkompisar bland personalen, däribland jag.

Det är som om de vill säga att konsulterna inte skall beblanda sig med den vanliga personalen - Du skall producera tills fingrarna blöder men ve och fasa om du skulle SYNAS och HÖRAS.

Som om det inte vore nog så var de rätt så otrevliga sist jag jobbade. Det stressades hit och dit, "du lägger väl på en rem nu", och om de kunde säga "sluta snacka med varandra medan ni jobbar!" utan att hamna under facket inhumana arbetsgivare så skulle de göra det.

Nej, det är skönt att ha slutat där och jag kommer under inga omständigheter gå tillbaka (förutom för att lämna in passerkortet). Nu stänger jag det kapitlet av mitt liv, dags för att bli heltidsarbetande inom ett riktigt jobb!

/F over and out

2 kommentarer:

Martina sa...

Ska vi börja vår shoppingdag på måndag med att äta lunch?

Jag och Sussi hade tänkt gå på veganskt julbord på Down to Earth men eftersom det inte blev nån simning idag så missade vi det. Jag tror att de har de på måndag också. Är det nåt du kan tänka dig att gå på?

Fia sa...

Sure! Jag kan bli vegan för en dag.. eller en timme. Alltid kul att pröva nya saker. =)